Thursday, April 19, 2007

Barang Hilang
Artikel ini sangat melucukan kerana remaja ini sanggup mengiklankan malapetaka yang terjadi terhadapnya. Dia bukan menghilang berpuluh juta dollar tetapi empat dollar sahaja. Dia sepatutnya berasa bernasib baik kerana nyawanya tidak terkorban. Wang dan harta boleh diganti tetapi nyawa tidak boleh diganti. Kalau nyawa boleh diganti, saya sudah lama bunuh diri. Saya harap remaja ini tidak berasa begitu hampa dengan kehilangan hartanya kerana ada benda yang lebih penting dari harta benda.

Beberapa sekolah dan universiti terima ancaman
Artikel ini menunjukkan bahawa orang ramai terlalu selesa dengan hidup mereka hingga mereka lupa akan kemungkinan ancaman di dunia ini. Misalnya, di artikel ini, orang ramai baru hendak bertindak balas atas membunuhan di Universiti Virginia Teknologi. Ini menunjukkan masyarakat yang tidak bersedia. Cegahan patut diambil daripada menunggu benda seperti ini berlaku.

Bayi terkecil jalani bedah jantung
Saya tersinggung hati apabila membaca artikel ini kerana seorang bayi yang beratnya sekadar 2.3kilo harus dijalani dalam pembedahan jantung kerana jantungnya berlubang. Saya harap pembedahan ini berjalan dengan lancar. Semoga bayi tersebut sihat walafiat secepat mungkin.

No comments: