Friday, April 20, 2007


Ingin ikut jejak ratu muzik Alicia Keys

Pemudi yang bernama Amni Musfirah tentu akan rasa untung kerana ada Sekolah Seni Singapura (Sota). Sekolah ini adalah khas untuk murid-murid yang mempunyai bakat dalam bahagian muzik. Amni yang ingin mengikut jejak ratu muzik Alicia Keys itu, boleh dididik dan dipupuk minatnya oleh sekolah seni tersebut.

Remaja S'pura kumpul dana bina rumah bagi penduduk miskin Nepal

Kelakuan 13 remaja yang sedang menunggu memulakan pengajian unversiti itu harus dicontohi orang ramai. Mereka berusaha mengumpulkan $100,000 untuk pembinaan 100 rumah di Nepal untuk warga Nepal yang tidak ada bumbung di atas kepala mereka. Pada pendapat saya, orang ramai harus membuat kerja sukarela untuk menolong warga-warga asing yang bernasib tak baik. Ini akan membuatkan dunia ini lebih mulia.

Pekerja balak dibaham buaya ketika mandi

Malapetaka ini harus menjadi pangajaran kepada orang ramai. Bukan sahaja harus berawas apabila berenang di sungai tetapi juga di keadaan yang berlainan bak kata pepatah, air yang tenang jangan fikir tiada buaya. Setelah membaca artikel ini, saya rasa gerun untuk memandi di sungai-sungai Malaysia.

No comments: