Tuesday, April 17, 2007

Sarang maksiat di hutan Upp Thomson
Sarang maksiat ini bukan sarang maksiat yang pertama si Singapura. Selalunya, sarang maksiat ini selalu dijadikan oleh warga-warga asing. Dalam kes ini pula sekumpulan warga Thailand yang menjadikan hutan itu sebagai sarang maksiat. Saya berasa bangga dan beruntung kerana pasukan-pasukan polis di Singapura sangat berkesan. Dengan pasukan-pasukan polis yang berkesan, saya rasa selamat di negeri ini.

Pasangan disyaki guna kanak-kanak sebagai pengemis
Kejadian ini amat menyedihkan kerana kanak-kanak yang tidak bersalah menjadi mangsa untuk keuntungan orang lain. Walaupun hidup sepasang suami isteri itu susah, mereka tidak patut menyusahkan orang lain, terutama sekali orang yang tidak bersalah. Mereka membuat ibu bapa Yin risau dan cuak. Mereka seolah-olah telah kehilangan anak walaupun ia hanya untuk masa 15 hari sahaja.

Pendatang yang hilang masih dicari
Berita ini tentu akan menarik perhatian orang-orang Singapura kerana ada dua pendatang haram yang berada di Singapura. Kemungkinan besar mereka di Tuas kerana mereka datang ke Singapura melalui bot ke Tuas. Mereka bijak jikalau mereka bersembunyi di Tuas kerana ramai warga asing tinggal di sana. Ini menyusahkan lagi polis untuk mencari mereka. Jangkaan saya ialah pendatang haram ini akan diberkas tidak lama lagi kerana polis di Singapura cekap.

No comments: