Wednesday, April 18, 2007

Doktor meramas buah dada amah dijel selama 10 bulan
Kelakuan doktor ini memang patut dikeji oleh orang ramai. Ini ternyata bahawa dia mengambil kesempatan atas orang yang dia pandang rendah. Saya berkata begitu kerana ternyata bahawa ramai orang Singapura memandang rendah terhadap warga-warga asing yang datang ke Singapura untuk mencari duit. Pada pendapat saya, doktor ini memikirkan bahawa dia tidak akan ditangkap mencabul amah tersebut.

Penyerang yang tembak mati 33 pelajar berasal dari Korea
Artikel ini menakutkan kerana penyerang ini menghadapi tekanan jiwa yang amat dahsyat kerana dia bukan sekadar membunuh seorang pelajar di universitinya, tetapi 33! Mungkin penyerang tersebut tertekan dengan pelajarannya ataupun dia kekurangan kasih sayang. Ini menunjukkan bahawa orang yang ber-IQ tinggi tidak semestinya mereka waras ataupun sempurna di otak.

Cara menarik kanak-kanak ke doktor gigi
Artikel ini amat berguna kerana ramai kanak-kanak takut dengan doktor gigi. Saya sendiri tidak berani berjumpa dengan doktor gigi sekolah. Ini kerana dulu, saya ada banyak pemandangan tentang doktor gigi. Dalam otak saya, saya cuma tahu mereka 'jahat' kerana mereka mengambil gigi orang ramai. Artikel ini bukan sahaja memberi cara-cara untuk menarik kanak-kanak ke doktor gigi, ia juga memberi maklumat mengenai penjagaan gigi dan juga cara memberus gigi.

No comments: