Sunday, April 22, 2007

Buru impian jadi 'anak pentas'
Jamilah Abdullah adalah salah satu orang melayu daripada 97 yang menuntut di Sekolah Seni Singapura. Dalam kes ini pula dia ingin memupuk minatnya dalam bahagian teater. Saya juga ada minat di bahagian teater bila saya di sekolah rendah dan telah berlakon di atas pentas di sekolah rendah saya. Saya rasa selesa di atas pentas tetapi minat saya lesap bila di sekolah menengah. Saya kagum dengan pemudi ini kerana dia sanggup pergi begitu jauh dengan minatnya.

Taman haiwan pilih 'jaga' kolam air upper seletar
Taman haiwan dan night safari meletakkan kolam tersbut di bawah jagaan kakitangannya sempena hari dunia. Ini adalah langkah yang baik untuk menjaga dunia kita yang sedang menghadapi masalah-masalah alam sekitar pada zaman sekarang. Saya harap ramai persatuaan dan individu menyumbangkan dan bekerjasama untuk membuat dunia ini aman dan makmur.

'Kasanova' perdaya wanita Malaysia seludup dadah
Saya rasa wanita-wanita yang diperdaya ini semuanya suka mengikut perasaan daripada menggunakan otak untuk memikirkan. Sedangkan penuntut universiti juga boleh diperdayakan kerana bagi mereka, mereka sanggup membuat apa sahaja demi cinta. Pada pendapat saya, perkara ini bukan sahaja berlaku di Malaysia tetapi juga di merata dunia. Ini menunjukkan kelemahan wanita-wanita di dunia tetapi perkara ini boleh dielakkan.

No comments: